Årets medlemsresa ”Baskien”

FULLBOKAT! Tyvärr kan vi inte ta emot fler anmälningar till detta evenemang. Det går dock bra att anmäla sig som reserv, skicka ett meddelande till: foreningen@fei.se.

Lördag 7 september,  kl 06.25
Arlanda Flygplats, terminal 5

Årets medlemsresa ”Baskien” 7 – 11 september 2019

Välkomna att delta i årets medlemsresa, som i år går till Baskien i norra Spanien. Planering har skett i samråd med FMC Travel, som även ansvarar för programmet på plats. Dessutom ingår som vanligt den trevliga och kamratliga samvaro som alltid finns med på våra medlemsresor.

Lördag 7/9
Flygavgång klockan 06.25 från Arlanda direkt med Norwegian (DY4257), med ankomst till Bilbao Airport 10.00. Vår engelsktalande guide möter upp med buss och vi gör en panoramatur i Bilbao. Gemensam promenad genom ”gamla stan” och lunch på egen hand. Därefter besök på Guggenheim museum. Kort promenad till hotellet där vårt bagage redan finns. På kvällen intar vi gemensam välkomstmiddag på restaurang Atea.

Söndag 8/9
Efter Frukost på hotellet åker vi till ett av Spaniens mest kända vindistrikt, La Rioja. Guidat besök i det medeltida samhället Laguardia, som ligger centralt i vinregionen. Vi besöker vinkällaren Eguren Guarte för vinprovning inklusive lunch. Efter återresan får vi ledig tid resten av eftermiddagen. På kvällen eventuell Pintxos middag – frivillig anmälan.

Måndag 9/9
Efter frukost åker vi till San Sebastian. Efter en Panoramic tour, besöker vi utsiktspunkten Igueldo, med en bedårande vy över stan och hela bukten. Guidad promenad i San Sebastian inklusive lunch.
Återresa till Bilbao och kvällen fri för egna aktiviteter.

Tisdag 10/9
Frukost på hotellet. Därefter tar vi en halvdagstur till Hondarribia en stad vid floden Bidasoas i regionen Gipuzkoa, i östra delen av spanska Baskien. Att framställa cider är oerhört populärt och en tradition i norra Spanien. Vi besöker ett autentiskt ciderhus, Sidreria. Lunch på egen hand. Kvällens avskedsmiddag intas på restaurang Asador Ibañez.

Onsdag 11/9
På förmiddagen har vi egen tid i Bilbao. Utcheckning från hotellet ska ha skett senast klockan 12.00. Lunch på egen hand.På eftermiddagen åker vi buss till Getxo för att uppleva Baskien när det är som vackrast. Stadens strand är kantad av slottsliknande lyxvillor med spännande arkitektur. Vi gör ett stopp vid Biscaya bron, mer känt under namnet Puente Colgante vilket betyder hängbron. Transfer till Bilbao flygplats. Flyget hem med Norwegian går klockan 20.10 (DY4258) direkt till Arlanda där vi landar 23.40.

Avgift Medlem 9 500 kr, (genom generöst föreningsbidrag) enkelrumstillägg 2 750kr. Medföljande 11 500 kr. Anmälningsavgift för årets medlemsresa till Baskien är 3 000 kr/person och betalas senast 31/5.

OBS! Ingen återbetalning av erlagd anmälningsavgift vid avbokning efter 27/6. Slutfaktura med resterande belopp sänds ut i början av juli och skall vara betald senast den 24/7. I avgiften ingår flygresa t/r, 4 nätter i dubbelrum, 4 frukost, 2 luncher, 2 middagar samt program/inträden enligt ovan. Buss med engelsktalande guide.
Anmälan till föreningens kansli snarast med tanke på flyg- och hotellbokningar. Max 40 deltagare. FULLBOKAT!

En anmälan är registrerad först när texten ”Tack för din anmälan” visas. Vi skickar alltid ut en bekräftelse per e-post så snart vi har behandlat din anmälan.

Kontakta gärna projektansvarige Torbjörn Larm vid eventuella frågor, e-post: torbjorn.larm15@gmail.com