Oskar Silléns pris

Onsdag 11 december, kl 12.00.
FEI, Kammakargatan 10, Stockholm.

Utdelning av Oskar Silléns Pris för bästa doktorsavhandling i företagsekonomi

För sextonde året delar Företagsekonomiska Institutet ut pris till årets bästa doktorsavhandling i företagsekonomi. Juryns motivering presenteras av dess ledamot Prof. Karin Jonnergård, Linnéuniversitetet och Lunds Universitet. Pristagaren annonseras på plats och presenterar därefter sin avhandling. En unik chans att ta del av högaktuell forskning inom det företagsekonomiska området.

Priset delas ut till minne av Oskar Sillén – banbrytare och portalfigur inom svensk företagsekonomisk forskning och utbildning. Oskar Sillén utnämndes 1915 till professor vid Handelshögskolan i Stockholm och blev 1917 ordförande i Föreningen Företagsekonomiska Institutet.

Föregående års pristagare Sara Ekberg i samband med prisutdelningen 2018 (Foto Carl Henrik Tillberg)

Observera att mötet inleds med en lättare lunch och avslutas med prisutdelning.

Avgift 0 kr.
Anmälan senast 3/12.

Begränsat antal platser. En anmälan är registrerad först när texten ”Tack för din anmälan” visas på hemsidan. Vi skickar alltid ut en bekräftelse så snart vi har behandlat din anmälan.