Stipendium från Liljevalchs – ansök senast 31 januari 2020

C.F. Liljevalch J:ors stipendiefond

Stiftelsen förvaltas av Föreningen Företagsekonomiska Institutet 1888 och inrättades 1911 enligt ett testamente efter grosshandlare C.F. Liljevalch J:or. Fondens ändamål är att utge stipendier för företagsekonomisk vidareutbildning utomlands. Det kan t.ex. vara en skattekurs eller en deklarationskurs, eller varför inte en kurs i affärsengelska eller en aktiekurs? Alla medlemmar ung som gammal kan söka stipendium för att gå en kurs utomlands!

Stipendiat ska vara medlem eller studiemedlem i Föreningen FEI, svensk medborgare, ha minst tre års yrkespraktik inom det företagsekonomiska området och tillräckliga språkkunskaper för att kunna tillgodogöra sig utbildningen. Stipendiat är skyldig att ställa sig till efterrättelse av bestämmelserna i det stipendiebrev som utfärdas av styrelsen samt att till styrelsen avge berättelse om sin utrikes vistelse och verksamhet.

Skriftlig ansökan skall vara föreningens kansli tillhanda senast 31 januari 2020 för att behandlas under aktuellt kalenderår. Ansök om utbildningsstipendium från Stiftelsen CF Liljevalch J:ors Stipendiefond för utlandsstudier via länken nedan:

Till Ansökan

Styrelsen för C.F Liljevalchs J:ors Stipendiefond