Utdelning av Export Hermes och Upcoming Star

Torsdag 18 november, kl 16.00
FEI, Kammakargatan 5, Stockholm eller online via FEIFLEX

Inbjudan

Stiftelsen Fonden för Exportutveckling hälsar dig som medlem i Föreningen FEI hjärtligt välkommen till en eftermiddag i exportens tecken. I över 40 år har vi verkat för att uppmärksamma och främja svensk export. Den 18 november kl. 16.00-19.00 bjuder vi in till ett fysiskt event med mingel i FEI:s lokaler vid Kammakargatan 5 (T-bana Rådmansgatan).

16.00 Stiftelsens ordförande Francesca O´Brien Apelgren hälsar välkommen.

16.10-16.30 Föredrag av Klas Eklund kring exportens viktiga roll för att skapa välstånd. Klas Eklund är seniuor ekonom vid Mannheimer Swartling Advokatbyrå. Han har tidigare varit chefsekonom på SE Banken och haft politiska uppdrag i Regeringskansliet.

16.30-16.50 Utdelning av Export Hermes 2021.

16.50-17.10 Paus inkl. förtäring.

17.10-17.30 Utdelning av Upcoming Star 2021.

17.30-17.50 Panelsamtal med tidigare pristagare RE-newcell, Thule Group och Peter Weiss kring betydelsen av en utarbetad stragei för export och att tidigt se bortom Sverigs gränser.

18.00-19.00 Mingel och förtäring.

Du anmäler dig via fondens hemsida exportutveckling.se/evenemang

Meddela eventuella allergier. Vi bjuder på dryck och mingelmat. Anmälan stänger den 11 november. Eventet är kostnadsfritt men vi tillämpar en ”no-show” avgift på 300 SEK vi utebliven närvaro som inte meddelats senast 48 timmar innan eventet startar.

Eventet går även att följa digitalt. Du får en länk genom att anmäla dig till foreningen@fei.se

Varmt välkommen!

Bild från tidigare prisutdelning

Arrangör: Stiftarna av Fonden för Exportutveckling:
Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening, Föreningen Företagsekonomiska Institutet 1888, Föreningen Mercuri-Schartauanerna

Projektansvarig Susanne Jakobson & Tobjörn Larm